Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

ΑΔΗΜΟΣΙΕΥΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ - ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ - ΠΛΑΤΑΝΟΥ - ΡΑΧΕΣ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ

Εγκαίνια της επαρχιακής οδού Ναυπάκτου - Πλατάνου [08/09/1952]
Αδημοσίευτη έρευνα Γιάννη Πορφύρη
Αμέσως μετά την βάρβαρη σκληρή Γερμανική Κατοχή και τον αδελφοκτόνο εμφύλιο σπαραγμό της δεκαετίας 1940 -1950, άρχισε δειλά - δειλά η ανοικοδόμηση της Ελλάδος. Η ορεινή Ναυπακτία στερείτο παντελώς στοιχειώδους....
οδικού αμαξιτού δικτύου. Η μεταφορά ανθρώπων και αγαθών διακινείτο με άλογα και ημιόνους των αγωγιατών.
Για το ιστορικό αναφέρομε δυο σοβαρές προσπάθειες κατασκευής δρόμου από τους Πλατανιώτες. Η πρώτη έγινε την δεκαετία 1830 – 1840 από τον εξέχοντα Πλατανιώτη Ιωάννη Ροντήρη [ταμία της Φιλικής Εταιρείας] και στόχευε την ένωση Πλατάνου Θέρμου μέσω Αρτοτίβας ΚΑΜΠΟΥΛΑΚΗ και η δεύτερη σχεδόν αμέσως μετά από τους ομογενείς Πλατανιώτες της Ρουμανίας αδελφούς Τσώνη που είχε προγραμματίσει διάνοιξη μέσω Χάνι Μπανιά, παραποταμίως, Πόριαρι, Στράνωμα, Γερακάρι, Γέφυρα Δορβιτσάς, Βονώρτα Πλάτανο και συνέχεια.
VIDEO


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ